۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۳

جشنواره بزرگ قایق‌های بادبانی در بوشهر برگزار شد

جشنواره بزرگ قایق‌های بادبانی در بوشهر برگزار شد

بوشهر- رئیس هیئت قایق‌های بادبانی استان بوشهر گفت: جشنواره بزرگ قایق‌های بادبانی با حضور پرشور خانواده‌های بوشهری در ساحل خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران راویان صبح چهارشنبه در این جشنواره گفت: این هیئت برای ترویج و توسعه قایق بادبانی به طور ویژه روی سنین پایین متمرکز شده است که حاصل آن گرایش شمار قابل توجهی از نوجوانان به این رشته جذاب و مفرح است.

رئیس هیئت قایق‌های بادبانی استان بوشهرافزود: برگزاری جشنواره قایق‌های بادبانی و همچنین نقاشی کودکان با موضوع دریا و دریانوردی و پرواز بادبادک‌ها در ساحل با استقبالی مثال‌زدنی در بوشهر برگزار شد که این نشان از ارتباط دیرینه و ناگسستنی ساحل‌نشینان هم‌استانی با حوزه دریا و دریانوردی است.

وی اظهار کرد: در این راستا از عوامل مشارکت‌کننده در برگزاری این جشنواره که منجر به شور و نشاط خاصی در بین خانواده‌ها شد، کمال قدردانی و امتنان داریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: استان بوشهر با سابقه دیرینه در عرصه تجارت دریایی، فرصتی مغتنم برای یادآوری این سابقه درخشان را در هفته دریانوردی فراهم می‌کند.

محمد شکیبی‌نسب افزود: با توجه به ظرفیت‌های مهم نهفته در حوزه دریا و دریانوردی، برگزاری جشنواره‌های ساحلی مانند قایق‌های بادبانی اقدام مهمی برای معرفی ظرفیت‌های دریا به هم‌استانی‌ها و افزایش نقش‌آفرینی آنان در این عرصه است.

وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره در ساحل، همراه با پاک‌سازی ساحل، از برنامه‌های مهم و راهبردی برای گسترش فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست دریایی است.

شکیبی‌نسب یادآور شد: در همین راستا، در پنجشنبه هفته جاری حراکاری در محدوده مجتمع بندری نگین و همچنین پاک‌سازی ساحل روستای هلیله برگزار می‌شود.

وی گفت: برپایی نمایشگاه دریا و دریانوردی در ساختمان برج بندر بوشهر، جشنواره غذاهای دریایی، و برگزاری همایش روز دریانوردی از دیگر برنامه‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای پاسداشت هفته جهانی دریانوردی است.

کد خبر 6236205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha